Väčšina ľudí, ktorých poznám hráva on-line hry pre potešenie a v malej miere aj ako uvoľnenie od stresu. Hrajú na publik serveroch tu, na Slovensku. Dokonca hrajú aj na zahraničných serveroch, čo je v dnešnej dobe už normálne.
Vlastím klan v Call of Duty 2. Prešiel som etapou hier od Call of Duty 1, Call of Duty : United Offensive až k druhému pokračovaniu hry. Veľmi som sa tešil na vydanie hry. Avšak radosť mňa a mojich priateľov po určitom čase veľmi prešlo. Dôvod? Neustáli nárast HACKU na publik serveroch. Hra neobsahovala anti-cheat ochranu PUNKBUSTER. 50% dobrých hráčov, ktorí nezniesli HACK upustili od hrania Call of Duty 2. My odvážnejší sme sa trápili aj naďalej a dúfali vo vydanie PUNKBUSTERu... "anti-cheatu", ktorý to všetko zmení a zasa bude všetko fajn.
PUNKBUSTER vyšiel. Po mesiacoch čakania sme sa konečne dočkali. Opäť sa Call of Duty 2 scéna zatriasla v základoch. Tentokrát však dostali úder pod pás tí povestní HIGH SKILL (tomuto výrazu neverte, je to hack). Server, ktorý bol solídny prešiel na verziu 1.2 a dalších 50 % hráčov zmizlo zo scény. Dôvod? PUNKBUSTER a MASTER SERVER (overenie-ochrana cdklúča).
A záver? Pred pár dňami ten povestný HIGH SKILL opäť narástol poniektorým klanom a hráčom. Až nad hranicu pochopenia sa dostala predvídatelnosť hráčov. Ale ako je to možné? Veď máme PUNKBUSTER. Bájnu ochranu proti CHEATEROM. WALLHACK je externý. PB ho nenájde a tým pádom sa výhra "rytiera nad drakom" nekoná a ja osobne už neverím, že sa to v 2 pokračovaní hry určitým spôsobom zmení.
PROSBA? Chcem poprosiť všetkých hráčov on-line hier. Nepouživajte CHEAT. Hry sa predsa tvorili pre pobavenie a hlavne kôli meraniu si síl po internete. Cheatovaním si len dokážete svoju nezrelosť a neochotu prehrávať.